مطالب مربوط به پزشکی و لیست پزشکان ایران - ایران مرجع پارسی بلاگ

*توجه *توجه برای دانلود فایل مورد نظر خود پس از کلیک بر روی لینک *...برای دانلود اینجا کلیک کنید...*؛لطفا 15 ثانیه صبر کنید و بعد بر روی رد کردن تبلیغ کلیک کنید،سپس لینک دانلود رایگان ظاهر خواهد شد* ایران مرجع پارسی بلاگ
94/7/1
5:39 عصر

عدم بهبودی سرفه پس از بهبودی سرماخوردگی

توسط ایران مرجع مرجعی کامل از علوم مختلف ایران مرکز دانلود رایگان کتاب

عدم بهبودی سرفه پس از بهبودی سرماخوردگی

..........................................................................................................

مهمترین و شایع ترین دلیل عدم بهبودی سرفه پس از پایان دوره سرماخوردگی، معمولاً دو چیز است:

......................................

1- التهاب نای(تراکییت): نای به دلیل بافت غضروفی خود که فاقد خونرسانی مستقیم است اگر دچار عفونت شود روند درمانی اش کند خواهد بود. مهمترین نکته برای پیشگیری از این حالت، همان قواعد گفته شده برای جلوگیری از ریزش اخلاط به داخل سینه و نیز اقداماتی مانند بخور دادن است. امّا اگر پس از پایان سرماخوردگی مواجه با ماندگاری سرفه های خشک(و گاهی هم خلط دار) بودید که منشا سینوسی نداشت می توانید حدس بزنید که با این مشکل مواجه هستید. بهترین راه برای درمان این مشکل، ادامه اقدامات قبلی که برای سرماخوردگی انجام می دادید است که البته بر روی مصرف داروهای ژلاتین ساز و غذاهای لعابدار و نیز ماساژ ویکس روی سینه، استفاده از جوشانده انجیر در شیر و ... تاکید بیشتری می کنیم.

.....................................

2- سینوزیت: عفونت موجود در سینوس ها تا مدّتها ممکن است ماندگار باشد. این عفونت ها تدریجا و به ویژه شبها به داخل گلو می ریزند و بیمار را وادار به سرفه می کنند. اگر اقدامات این مقاله به درستی انجام شوند عملا چنین مشکلی بروز نمی کند که بخواهیم دغدغه درمانش را داشته باشیم. در میان این اقدامات به ویژه بر بخورها تاکید می کنیم تا مانع از ماندن ترشحات عفونی در سینوس ها شویم. با این حال اگر پس از درمان سرماخوردگی، دچار سینوزیت شده باشید؛ می توانید با عمل به دستورات مقاله «سینوزیت؛ همه گیری قابل درمان» مشکل خود را حل کنید.


*توجه *توجه برای دانلود فایل مورد نظر خود پس از کلیک بر روی لینک *...برای دانلود اینجا کلیک کنید...*؛لطفا 15 ثانیه صبر کنید و بعد بر روی رد کردن تبلیغ کلیک کنید،سپس لینک دانلود رایگان ظاهر خواهد شد* ایران مرجع پارسی بلاگ
94/6/29
1:7 عصر

دانلود رایگان کتاب معجزه ی انگور

توسط ایران مرجع مرجعی کامل از علوم مختلف ایران مرکز دانلود رایگان کتاب

دانلود رایگان کتاب معجزه ی انگور

...................................................................

توضیحات : انگور یکی از میوه های بسیار مفید است، به قدری عوامل موثر دارد که می توان آنرا یک داروخانه ی طبیعی نامید. انگور عامل اصلی برای بازگشت نیروی عضلات است و برای سلسله اعصاب یک غذا محسوب می شود. انگور تصفیه کننده ی خون و ملین و مزاج است و می توان آن را یکی از بهترین میوه ها دانست. اگر انگور را بسوزانیم خاکستر آن 60 درصد پتاسیم دار و علاوه بر پتاسیم مواد معدنی دیگری نیز دارد. دیاستازها که در روی پوست انگور زندگی می کنند کمک خوبی برای لوله ی هاضمه می باشند. دارای ویتامین های زیادی مخصوصا ویتامین ب 2 می باشد. به عضلات نیرو می بخشد و یک غذای ذخیره ای است و قندش در کبد و عضلات ذخیره می شود. انگور یا کشمش غذایی است که هضم آن برای انسان بسیار ساده و آسان است، زیرا قند انگور بدون تغییر و تبدیل وارد خون می شود و بدن برای هضم آن زحمتی ندارد. انگور پاک کننده ی بقایای بد تغذیه ی بد از معده و روده ها است زیرا آنها را می سوزاند و نتیجه ی خوب می دهد....

....................................................................

نام کتاب : معجزه ی انگور
نویسنده : یوهانا برانت
تعداد صفحه : 212
حجم فایل : 2,380 کیلوبایت

.....................................................................
برای دانلود مستقیم کتاب اینجا کلیک کنید...

 


*توجه *توجه برای دانلود فایل مورد نظر خود پس از کلیک بر روی لینک *...برای دانلود اینجا کلیک کنید...*؛لطفا 15 ثانیه صبر کنید و بعد بر روی رد کردن تبلیغ کلیک کنید،سپس لینک دانلود رایگان ظاهر خواهد شد* ایران مرجع پارسی بلاگ
94/6/29
12:43 عصر

علائم و نشانه های سرطان رحم

توسط ایران مرجع مرجعی کامل از علوم مختلف ایران مرکز دانلود رایگان کتاب

علائم و نشانه های سرطان گردن رحم - سرویکس

..............................................................................
سرطان گردن رحم (سرویکس) بیماریست که خود را با شکل گیری سلول های سرطانی بدخیم در بافت های گردن رحم نشان می دهد. گردن رحم بخش انتهایی و پائین رحم است. گردن رحم از رحم شروع می شود و تا واژن ادامه دارد. سرطان گردن رحم معمولاً به مرور زمان ایجاد می شود. پیش از آنکه در گردن رحم، سرطان ایجاد شود، سلول های گردن رحم تغییرات مشخصی را به عنوان دیسپلازی (تغییر رشد سلول ها) نشان می دهند، در این ناحیه سلول های غیرطبیعی در بافت گردن رحم شروع به شکل گیری می کنند. سپس سلول های بدخیم ایجاد می شوند و در گردن رحم و نواحی اطراف به شدت پیشروی می کنند.

عفونت با ویروس پاپیلوما (HPV) یک عامل خطر اولیه برای پیشرفت سرطان گردن رحم است. عفونت بافت گردن رحم با پاپیلوما ویروس (HPV) شایعترین علت زمینه ساز گردن رحم است. درحالی که، تمام زنان مبتلا به عفونت HPV به سرطان گردن رحم مبتلا نمی شوند. علائم و نشانه های سرطان گردن رحم معمولاً همانند بسیاری از دیگر بیماری ها مشاهده نمی شود. بسیاری از زنان همانند دردهای تخمک گذاری این علائم را ندارند. وقوع علائم این بیماری از زنی به زن دیگر متفاوت است. در اکثر اوقات، سرطان گردن رحم هیچ علامتی را ایجاد نمی کند. حتی اگر این بیماری وجود داشته باشد، به جز در مراحل پیشرفته ی سرطان گردن رحم، علائمی وجود ندارد.

سرطان گردن رحم در مراحل اولیه علائمی نمی دهد. در زنانی که معمولاً برای غربالگری منظم مراجعه می کنند، اولین نشانه بیماری، معمولاً تست پاپ اسمیر غیرطبیعی است. قطعه ی کتان، قلم مو، یا تکه چوبی کوچک قرار داده می شود تا از گردن رحم و واژن سلول ها برداشته شود. این سلول ها توسط میکروسکوپ مشاهده می شود. معمولاً سلول های غیرطبیعی (سلول های پیش سرطانی) در بافت های گردن رحمی، توسط تست پاپ اسمیر شناسایی می شود. هنگامی که تغییرات سلولی گردن رحم به سمت سرطانی شدن پیشرفت می کند، علائم ممکن است ظاهر شود. برخی نشانه ها و علائمی وجود دارد که به سرطان گردن رحم اشاره می کند. زنان مبتلا به سرطان گردن رحم دچار خونریزی غیرطبیعی واژینال می شوند. این خونریزی ممکن است در طی ماه زیاد یا کم شود. همچنین این زنان ممکن است ترشحات زیاد و غیرطبیعی از واژن داشته باشند. افزایش ترشحات واژن نشانه ای از سرطان گردن رحم است. این ترشحات ممکن است متعفن، آبکی، ضخیم باشد و یا ممکن است حاوی موکوس (ترشحات لزج) باشد. موکوس ممکن است نشان دهنده ی خون باشد. این ترشحات از فردی به فرد دیگر فرق دارد. بیمار می بایست هر نوع ترشح غیرطبیعی واژن را به پزشک گزارش دهد و این مسئله بسیار مهم و حیاتی است.

نشانه دیگر سرطان گردن رحم، درد لگنی است که با دوره ی قاعدگی معمولی و عادی ارتباطی ندارد. علامت این بیماری معمولاً خودش را با دردی نشان می دهد که خیلی خفیف است. برخی زنان دردهای تیزی را حس می کنند که ممکن است خفیف یا شدید باشد. این درد معمولاً ساعت ها طول می کشد. درد پاها یا پشت در سرطان گردن رحم هم وجود دارد. در برخی از زنان تغییر مشخص و غیر قابل تفسیری در دوره قاعدگی وجود دارد. در بین دوره های منظم قاعدگی ممکن است خونریزی یا لکه خون وجود داشته باشد. دوره های قاعدگی ممکن است با خونریزی شدیدی برای زمان طولانی ادامه داشته باشند. خونریزی غیرطبیعی در دوره بعد از یائسگی، نشانه ای از سرطان گردن رحم است.

زنانی که به سرطان گردن رحم در مرحله پیش سرطانی مبتلا هستند، عفونت عود کننده و مکرر ادراری هم دارند. دیگر علامت سرطان گردن رحم، ناراحتی و مشکل در سرویکس است. این زنان هنگامی که چیزی با سرویکس تماس پیدا کند، مثلاً در طی مقاربت جنسی یا آزمون لگنی مثل ورود دیافراگم، ممکن است دچار خونریزی شوند، بیمار از درد حین مقاربت (تماس جنسی) شکایت دارد.

علائم سرطان گردن رحم مشابه علائم بسیاری از بیماری های دیگر است. اگر شما هر علامتی از علائم سرطان گردن رحم را داشته باشید، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک برای بررسی رحم، واژن، تخمدان ها، لوله های فالوپ (لوله های رحمی)، مثانه و رکتوم برای یافتن هر نوع ناهنجاری در شکل و سایز ضایعه می تواند آزمون لگنی را انجام دهد. اگر پزشک هر نوع مورد غیرطبیعی را بیابد، می بایست تست های بیشتری درخواست شود.

هر نوع خونریزی که بین دوره های قاعدگی منظم، بعد از مقاربت جنسی، در زمان دوش یا معاینه لگنی رخ دهد، نشانه سرطان گردن رحم است. خونریزی در حین این فعالیت ها بعلت آزار گردن رحم رخ می دهد. علل زیادی وجود دارد که موجب خونریزی می شود، پس تمایز این وضعیت ها از سرطان گردن رحم ضروری است. اگر گردن رحم سالم باشد، مقدار کم خونریزی هم طبیعی است.

هنگامی که سرطان بر روی سلول های سنگفرشی گردن رحم اثر می گذارد، به فرم تهاجمی تبدیل می شود. این بیماری علائم سرطان پیشرفته را نشان می دهد. زنان مبتلا به سرطان گردن رحم در حین ادرار کردن درد بسیار زیادی را تجربه می کنند. وجود درد در طی عبور ادرار و یا حس درد در مثانه، یک علامت برای سرطان پیشرفته گردن رحم است. این حالت معمولاً زمانی رخ می دهد که سرطان به مثانه پخش شود. به علت خونریزی غیرطبیعی واژن، بیمار دچار کم خونی (آنمی) می شود. درد پشت و درد پاها افزایش می یابد.

علامت دیگر سرطان گردن رحم در مرحله ی پیشرفته، انسداد اورترال (میزنای) است، بصورت انسداد مجرایی که ادرار را از کلیه ها به مثانه می برد. بیمار اشتهای خود را از دست می دهد و در نهایت دچار کاهش وزن می شود. یک دهانه ی غیرمعمول به نام فیستول، بین واژن و مثانه یا رکتوم ایجاد می شود و باعث نشت (لیک) ادرار و مدفوع به داخل واژن می شود.

گاهی اوقات سرطان گردن رحم را نمی توان درمان کرد و علی رغم درمان، شکم و لگن درگیری دارند. این مسئله نشان می دهد که سرطان گردن رحم متاستاز داده (به بافت های اطراف دست اندازی کرده) یا به سایر اعضای بدن انتشار یافته است و یبوست -Constipation، حضور خون در ادرار-Hematuria و بسیاری از علائم دیگر مشاهده می شود. مراحل پیشرفته ی سرطان گردن رحم ممکن است باعث درد و ناخوشی شود. درمان در این مرحله برای کنترل علائم استفاده می شود و با کوچک شدن بافت سرطانی و درمان مناسب جهت کنترل مستقیم علائم بیماری همراه است. پزشک شما معمولاً برای کنترل علائم، شما را به متخصص ارجاع می دهد تا علائم مرتبط با سرطان شما کم شود. این تیم های درمانی به عنوان تیم های درمان تسکینی یا تیم های کنترلی علائم بیماری شناخته می شوند. این درمان ها در بیمارستان و یا در جامعه هستند. آن ها به شما کمک می کنند که با کنترل علائم و فراهم شدن حمایت روحی، زندگی خوبی داشته باشید.

سرطان گردن رحم می تواند باعث ایجاد سرطان در روده یا اطراف آن شود. این امر ممکن است باعث شکل گیری حالت انسدادی شود که مواد ورودی به روده نمی تواند از آن خارج شوند. زنانی که در این مرحله از سرطان گردن رحم به سر می برند، پف آلود، ناخوش، و دچار یبوست هستند. سایر علائم شایع بدحالی، درد های شکمی با حالت چنگ زننده و مقدار زیادی استفراغ می باشد.

نشانه دیگر مرحله ی پیشرفته ی سرطان گردن رحم، افزایش میزان آب در کلیه ها یا هیدرونفروز (Hydronephrosis) است. در این زمان، سرطان گردن رحم باعث انسداد مجاری ارتباطی کلیه به مثانه می شود. این مسئله نشان می دهد که کلیه نمی تواند ادرار را تخلیه کند و میزان حجم ادرار در کلیه ها زیاد می شود. این حالت ممکن است باعث بیماری شدید و حتی نارسایی کلیه شود. اگر هر دو کلیه تحت تاثیر قرار گیرند، علائم در این حالت تشدید می شود.

اساساً علائم و نشانه های این بیماری به نوع سرطان گردن رحم، نواحی بدن همانند انتشار به گره های لنفاوی یا سایر نقاط بدن، اندازه تومور و علاقه ی بیمار به داشتن فرزند بستگی دارد. اگر سرطان گردن رحم در خانم باردار ایجاد شود، علائم بیماری ممکن است در مراحل پیچیده ی حاملگی گیج کننده باشد. اگر خانم مبتلا به این بیماری در سه ماهه سوم بارداری باشد، درمان تا بعد از تولد کودک به تاخیر می افتد. درمان سرطان گردن رحم در طی بارداری به مرحله ی سرطان و زمان بارداری بستگی دارد. در مورد سرطان های گردن رحم که در مراحل اولیه پیدا می شوند یا برای سرطانی که در طی سه ماهه آخر بارداری یافت می شود، درمان ممکن است تا بعد از تولد کودک به تاخیر بیفتد.



جستاری بر تعریف ، علائم و نشانه های سرطان رحم
 

.............................................................................

سرطان سرویکس
سرطان گردن رحم در لایه داخلی سرویکس ایجاد می شود. این حالت معمولاً به مرور زمان رخ می دهد. عفونت با دو نوع HPV پاپیلوما ویروس (زگیل تناسلی)، که از راه تماس جنسی منتقل می شود، ارتباط قوی با سرطان گردن رحم و ولو دارد. غربالگری برای شناسایی تغییرات گردن رحم قبل از وقوع علائم بسیار حیاتی و مهم است.



انواع سرطان گردن رحم -سرویکس
فرم های اصلی سرطان گردن رحم شامل کارسینوم سلول سنگفرشی و آدنوکارسینومای گردن رحم می باشد، در حالیکه انواع با شیوع کمتر آن عبارتند از: کارسینوم آدنواسکاموسی ( فرم مختلط تومور گردن رحم)، کارسینوم سلول شفاف و کارسینوم سلول کوچک.



پروگنوز-پیش آگهی- و میزان بقا در سرطان گردن رحم-سرویکس
یکی از عوامل مهم و موثر در پروگنوز (پیش آگهی)(عوامل پروگنوستیک)، چگونگی شناسایی فوری سرطان و وسعت انتشار تومور است. سایر عوامل تاثیر گذار بر روی پیش آگهی سرطان گردن رحم عبارتند از: اندازه تومور، نوع عفونت HPV، نوع سرطان گردن رحم و مرحله ی سرطان گردن رحم



پیشگیری از سرطان گردن رحم-سرویکس
شما نیاز دارید مراحل مناسبی را برای پیشگیری از سرطان گردن رحم بگذرانید. تست پاپ اسمیر را بصورت روتین و مکرر انجام دهید. تعداد تست های پاپ اسمیر انجام شده به سن و شرح حال بیمار بستگی دارد. شما می بایست سیگار را قطع کنید و نسبت به بیماری های مقاربتی (منتقل شوند از راه تماس جنسی) آگاهی داشته باشید. هم اکنون برای ایمنی نسبت به زگیل های تناسلی و سرطان گردن رحم، واکسنی در دسترس است.



تشخیص و غربالگری سرطان گردن رحم _سرویکس
انجام تست پاپ اسمیر بصورت منظم، برای تشخیص و غربالگری سرطان گردن رحم (سرویکس) بسیار مهم و اساسی است. اگر پاپ اسمیر هر نوع تغییرات سلولی غیرطبیعی را نشان دهد، پزشک برای پیدا کردن وجود هر نوع سلول پیش سرطانی در گردن رحم، سایر تست ها را انجام می دهد. تشخیص و غربالگری سرطان گردن رحم شامل بیوپسی (نمونه برداری از بافت زنده)، چک و بررسی تغییرات پیش سرطانی، ضایعه ی داخل اپیتلیالی سنگفرشی درجه پائین و ضایعه ی داخل اپیتلیالی سنگفرشی درجه بالا می باشد.



چه زمانی به دنبال مراقبت پزشکی برویم؟
هر نوع خونریزی که در بین دوره های منظم قاعدگی رخ می دهد، بعد از تماس جنسی، یا در زمان معاینه لگنی ممکن است نشانه ای از نظر ابتلا به سرطان گردن رحم باشد. خونریزی به علت تحریک گردن رحم در طی این فعالیت ها رخ می دهد. اگر شما هر نوع نشانه ای از سرطان گردن رحم دارید، بهتر است تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرید، تا اگر سرطان در سطح گردن رحم است، به درمان آن کمک کنیم.



درمان پیش از بروز سرطان گردن رحم-سرویکس
بخش مهم و مشخص برنامه های موثر در غربالگری سرطان گردن رحم، درمان مناسب و درست ضایعات پیش سرطانی گردن رحم است تا وقوع سرطان گردن رحم کم شود و همچنین پیچیدگی این سرطان کاهش یابد. این ضایعات ممکن است ضایعه ی داخل اپی تلیالی سلول سنگفرشی از نوع درجه پائین باشند و یا ضایعه ی داخل اپی تلیالی سلول سنگفرشی با درجه بالا باشند.



درمان سرطان گردن رحم-سرویکس
بر اساس مرحله ی درگیری در سرطان گردن رحم، گزینه های درمانی شامل برداشت کامل رحم و ضمائم (توتال هیسترکتومی)، برداشت تهاجمی رحم و ضمائم (هیسترکتومی رادیکال)، کونیزاسیون، سالپنگواووفورکتومی دو طرفه (برداشت تخمدان ها و لوله های رحمی یا لوله های فالوپ)، اکسنتریشن لگنی (خروج احشاء از راه لگن)، تراکلکتومی و LOOP می باشد.



رادیوتراپی برای سرطان گردن رحم
رادیوتراپی (اشعه درمانی) شامل به کارگیری دوز بالای اشعه ایکس است که برای نابود کردن سلول های سرطانی و کوچک کردن سرطان به کار می رود. رادیوتراپی ممکن است از منبع خارجی یا داخلی باشد.



ریسک فاکتورهای موثر در پیدایش سرطان گردن رحم-سرویکس
عوامل خطر موثر در پیدایش سرطان گردن رحم، عبارتند از: عفونت با ویروس پاپیلوما، استعمال سیگار یا سابقه ی مصرف آن، عفونت با باکتری کلامیدیا، نوع رژیم غذایی، قرص های ضد بارداری، حاملگی های متعدد، طبقه ی اجتماعی-اقتصادی پائین، دی اتیل استیل بسترول، شرح حال خانوادگی سرطان گردن رحم (سابقه ی وجود موردی از سرطان گردن رحم در خانواده)، سن، شرح حال تماس جنسی (سابقه و وضعیت تماس های جنسی قبلی)، استئوپروز (پوکی استخوان)، وجود چندین شریک جنسی و ضعف سیستم ایمنی.



سرطان سرویکس و شیمی درمانی
شیمی درمانی (کموتراپی) ترکیبی از داروهای سیتوتوکسیک یا داروهای ضد سرطان است که می توانند سلول های سرطانی را از بین ببرند. این داروها با تخریب و اختلال در رشد سلول های سرطانی عمل می کنند. داروهای شیمی درمانی را می توان از راه خوراکی تجویز کرد یا اینکه این دارو ها را می توان برای درمان سرطان گردن رحم از راه داخل وریدی به کار برد(IV).
• share


سرطان گردن رحم و ایدز
در زنان مبتلا به ایدز، خطر ابتلا به عفونت HPV و سرطان گردن رحم بیشتر است. در صورتی که زنی با HIV مثبت به سرطان گردن رحم مبتلا شود، احتمال بهبودی بیماری در اثر پیش بینی جریان بسیار ضعیف است. همچنین به دلیل وجود سیستم ایمنی ضعیف احتمال پیشرفت بیماری وجود دارد.



سرطان گردن رحم و سندرم نقص ایمنی اکتسابی-AIDS
خانم مبتلا به سندرم نقص ایمنی اکتسابی یا AIDS، در خطر بالایی از نظر ابتلا به عفونت HPV و سرطان گردن رحم قرار دارد. اگر خانم مبتلا به ایدز، به سرطان گردن رحم مبتلا شود، پروگنوز وی ضعیف خواهد بود و ممکن است به علت سیستم ایمنی ضعیف این فرد، سرطان عود کند.



سرطان گردن رحم-سرویکس- و بارداری
خانمی که به سرطان گردن رحم مبتلاست و در مراحل اولیه تشخیص داده شده است، می تواند بدون هیچ خطری بارداری خود را ادامه دهد. پزشک یا C/S (سزارین) را پیشنهاد می کند که وضع حمل کودک از راه برش جداره شکم و بعد، هیسترکتومی یا برداشت جراحی رحم است و یا وضع حمل واژینال (طبیعی) در پی هیسترکتومی که 1 یا 2 ماه بعد انجام می شود.



سرطان گردن رحم-سرویکس- و رژیم
تحقیقات ثابت کرده است که زنانی که رژیم های غنی از گیاهان دریافت می کنند، شانس به مراتب کمتری از نظر ابتلا به عفونت HPV پایدار دارند، به نظر می رسد که هیچ ریزمغذی خاصی به طور ویژه خطر بیماری را کم نمی کند. گیاهان کروسیفر و چای سبز برای مقابله با سرطان و پیشگیری از آن تاثیر خوبی دارند.



علل سرطان گردن رحم-سرویکس
اساساً علت سرطان گردن رحم ناشناخته است. عفونت با دو نوع از انواع ویروس پاپیلوما یا زگیل تناسلی که از راه تماس جنسی منتقل می شود، ارتباط قوی با سرطان گردن رحم و ولو (فرج) دارد. استعمال دخانیات، نقص سیستم ایمنی،HIV (ایدز)، HPV و زگیل های تناسلی، علل اصلی زمینه ساز سرطان گردن رحم می باشند.



عوارض جانبی سرطان گردن رحم-سرویکس- پس از درمان
بر اساس مرحله تومور و میزان انتشار تومور، درمان و عوارض جانبی آن متغیر است. جراحی باعث درد در قسمت تحتانی شکم می شود، درحالی که اشعه درمانی می تواند موجب ریزش مو یا قرمزی ناحیه درمان شده شود. تهوع و استفراغ، ریزش مو، کمبود اشتها، زخم های دهانی، تخریب سلول های خونی و کوتاه شدن تنفس، شایعترین عوارض جانبی شیمی درمانی هستند.



گزینه های جراحی موجود برای مراحل مختلف سرطان گردن رحم-سرویکس
در مراحل مختلف سرطان گردن رحم بر اساس سطح سلامت و سن بیمار، گزینه های جراحی متفاوتی در دسترس است. پزشکان بهترین درمان ممکن یا ترکیبی از درمان های متفاوت را برای بدست آوردن بهترین نتایج انتخاب می کنند.



مراحل سرطان گردن رحم -سرویکس
هر مرحله از سرطان گردن رحم، میزان انتشار و پخش تومور را در بدن تعیین می کند. همچنین مرحله بندی سرطان نشان می دهد که آیا سرطان در گردن رحم وجود دارد و یا به خارج رحم گسترده شده است. درمان سرطان گردن رحم به مرحله بندی زمان تشخیص سرطان بستگی دارد.



مراقبت شخصی در فرد مبتلا به سرطان گردن رحم
شما باید از عوارض جانبی سرطان گردن رحم مطلع باشید و مراحلی را طی کنید تا استرس ذهنی و فیزیکی مربوط به سرطان شما کم شود. شما می بایست با تهوع و استفراغ، اسهال، یبوست، مشکلات خواب، ریزش مو، اداره ی استرس، نیاز های تغذیه ای مقابله کنید. شما می بایست ورزش منظم داشته باشید و از الکل و سیگار دوری کنید.



کارآزمایی های بالینی مربوط به ایمنی درمانی در مورد سرطان گردن رحم
کارآزمایی بالینی روشی است که درمان جدیدی را مطرح می کند و روش درمانی موثر و ایمن و شاید بهتری را از درمان موجود ارائه می دهد. زنانی که در کارآزمایی های بالینی شرکت می کنند، قبل از اینکه روش های درمانی شایع در دسترس باشند، اغلب افرادی هستند که درمان های جدیدی را مثل رادیوتراپی (اشعه درمانی) یا شیمی درمانی (کموتراپی) دریافت می کنند.

 


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
360 ?±U†?¯
فروشگاه محصولات
فروشگاه کارت شارژ