دانلود کتاب های آموزش برنامه نویسی ، اینترنت ، مبایل و کامپیوتر - ایران مرجع پارسی بلاگ

*توجه *توجه برای دانلود فایل مورد نظر خود پس از کلیک بر روی لینک *...برای دانلود اینجا کلیک کنید...*؛لطفا 15 ثانیه صبر کنید و بعد بر روی رد کردن تبلیغ کلیک کنید،سپس لینک دانلود رایگان ظاهر خواهد شد* ایران مرجع پارسی بلاگ
94/5/4
6:24 عصر

گوگل وبمستر تولز

توسط ایران مرجع مرجعی کامل از علوم مختلف ایران مرکز دانلود رایگان کتاب

گوگل وبمستر تولز

اکثر متخصصین بهبود سئو و بازدید سایت از طریق موتورهای جستجو، به گوگل وبمستر تولز وابسته هستند. این ابزار به آنها کمک می‌کند تا جنبه‌های فنی وب سایت خود را بررسی کنند. این متخصصین، داده‌هایی مثل آمار کراول، خطاهای صفحه و دیگر موارد همچون لینک‌های به سایت را بررسی می‌کنند.

گوگل وب مستر تولز

ما پیشنهاد می‌کنیم، گوگل وبمستر تولز را علاوه بر تحلیل فنی، برای بهبود سئوی داخل صفحه نیز استفاده کنید. 6 روش زیر، می‌تواند به شما کمک کند تا با گوگل وبمستر تولز، سئوی داخل صفحه خود را بهبود بخشید.

بهبود HTML

.............................

در گوگل وبمستر تولز بخش زیر Search Appearance (ظاهر جستجو)، شما بخش بهبود HTML را مشاهده می‌کنید. این گزارش، تصویر کلی از هر نوع مشکل در توضیح متای سایت و تگ‌های عنوان ، و همین طور گزارشی از هر نوع محتوای غیرقابل شاخص گذاری، ارائه می‌کند.

در دنیای سئو، داشتن یک توضیح متا و تگ‌های عنوان بهینه سازی شده، اهمیت ویژه‌ای دارد. این گزارش گوگل وبمستر تولز ، به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی مشکلات توضیحات متا یا تگ را تشخیص داده و فعالیت خود را اولویت‌بندی کنید.

کلمات کلیدی

..............................

در زمان شاخص‌گذاری توسط گوگل، شما کلمات کلیدی محتوا را پیدا می‌کنید. این ابزار گوگل وبمستر تولز ، به شما نشان می‌دهد که سایت شما از نظر گوگل چه شکلی است ، نه چیزی که شما فکر می‌کنید.

این بخش گوگل وبمستر تولز ، کلمات کلیدی استفاده شده در سایتتان را به شما نشان می‌دهد. همین طور تغییرات کلمات کلیدی و اهمیت آنها را نیز مشخص می‌کند. این داده‌ها، به شما کمک می‌کند تا سریعا، ببینید که آیا محتوای کافی برای آن کلمه کلیدی ،  یا موضوعات دارید یا خیر. همین‌طور، این بخش گوگل وبمستر تولز به شما نشان می‌دهد که کلمات کلیدی ، در کدام صفحات مشخص می‌شوند. این واقعا مفید است!

داده‌های ساختار یافته

....................................

داده‌های ساختاری ، روشی مفید برای توضیح محتوای وب سایت به موتور‌های جستجو است که می‌تواند در بعضی موارد ، باعث بهبود ترافیک و رتبه‌بندی شوند. اگر شما داده‌های ساختاری در سایت خود دارید ، گوگل وبمستر تولز دارای قابلیتی است که به شما نشان می‌دهد نوع داده‌های ساختاری که گوگل تشخیص داده و شاخص‌گذاری می‌کند ، کدام است. همین طور URL های دارای آن محتوا را نیز ارائه می‌کند. شما می‌توانید این گزارش را در بخش زیر ظاهر جستجو (Appearance -> Structured Data) ، پیدا کنید.

نکته : این ابزارگوگل وبمستر تولز ،  تنها شامل موارد سطح بالا می‌شود ، که در صفحه تشخیص داده می‌شوند. بطور مثال، اگر صفحه شما ، دارای schema.org/Event است که خود شامل یک schema.org/Place می‌شود ،  تنها EVENT نشان داده می‌شود.

تسهیل کننده مارک آپ داده

..........................................

تسهیل کننده مارک آپ داده، همراه با منابع دیگر، به شما کمک می‌کند تا داده‌های خود را برای رویدادها ، محصولات و موارد دیگر، تگ کنید.

اگر مطمئن نیستید که کار را از کجا شروع کنید، بهتر است از ابزار Point and Click استفاده کنید. مسئله خوب، آن است که نیازی به تغییر HTML نیست. شما می‌توانید با ماوس خود، هر بخشی از داده را که می‌خواهید هایلایت کرده و سپس تگ کنید.

نقشه سایت

..........................

بخش نقشه سایت گوگل وبمستر تولز ، به شما اجازه می‌دهد تا نقشه سایت را همان طور که اضافه کرده‌اید (یا گوگل آن را مشاهده می‌کند) ، همراه با آماری مثل آخرین تاریخ آپدیت و تعداد صفحات ثبت شده و شاخص‌گذاری شده ، نشان می‌دهد. این آمار را می‌توان بر اساس نوع محتوا، وب، فیلم، عکس یا اخبار مشاهده کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های عالی این است که می‌توانید نقشه سایت را در گوگل وبمستر تولز تست کنید . شما URL نقشه سایت را وارد کرده و گوگل آن را اسکن می‌کند.  بعد از اسکن، گزارشی از خطاهای قابل اصلاح را بیان می‌کند.

حذف URL ها

...........................

اگر شما باید یک URL را از شاخص گوگل حذف کنید ، می‌توانید از این قابلیت در گوگل وبمستر تولز استفاده کنید. این ابزار می‌تواند بسیار قدرتمند باشد، اما باید مواظب باشید! تنها زمانی از این قابلیت استفاده کنید، که می‌خواهید برای همیشه URL را حذف کنید (نه زمانی که می‌خواهید آن را ریدایرکت کنید).

گوگل نمونه‌ای عالی را در بخش راهنمای خود ارائه کرده است. اگر شما به طور تصادفی ، اطلاعات محرمانه ، مثل شماره کارت اعتباری را به نمایش گذاشته و بخواهید صفحه را حذف کنید ، می‌توانید درخواست حذف URL را بعد از بررسی بدهید. این بخش در زیر قسمت Google Index در سمت چپ گوگل وبمستر تولز قرار دارد.

این ابزارها ، کمک زیادی در بهبود سئو و کاهش زمان آنالیز می‌کند. اما ، این 6 قابلیت ، تنها قابلیت‌های بارز گوگل وبمستر تولز بوده و این ابزار، قابلیت‌های بسیار بیشتری دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا کاربردهای دیگر ابزار گوگل وبمستر تولز را در بهبود سئوی داخل صفحه ، بررسی کنید.

منبع : digise


*توجه *توجه برای دانلود فایل مورد نظر خود پس از کلیک بر روی لینک *...برای دانلود اینجا کلیک کنید...*؛لطفا 15 ثانیه صبر کنید و بعد بر روی رد کردن تبلیغ کلیک کنید،سپس لینک دانلود رایگان ظاهر خواهد شد* ایران مرجع پارسی بلاگ
94/5/4
6:20 عصر

راهکار برای بالا بردن سئو و رتبه سایت

توسط ایران مرجع مرجعی کامل از علوم مختلف ایران مرکز دانلود رایگان کتاب

راهکار برای بالا بردن سئو و رتبه سایت

-صفحات سایت خود را با یک سلسله‌ مراتب مشخص سازید. تمام صفحات باید از حداقل یک آدرس استاتیک قابل دسترس باشند.

– تصور کنید کاربران چه کلماتی را جستجو خواهند کرد تا صفحات سایت شما را پیدا کنند، سپس اطمینان حاصل کنید که آن کلمات را در محتوای صفحه مورد نظر خود وارد کرده‌اید.

– سعی کنید برای نام‌ها، مطالب و عکس‌های مهم به جای عکس از نوشته استفاده کنید. گوگل قادر به تشخیص نوشته داخل عکس نیست. در صورتی که به هر دلیل مجبور به استفاده از عکس هستید حتما از صفت ALT (ALT Attribute) در کد HTML استفاده کرده و چند کلمه در مورد عکس توضیح دهید تا گوگل متوجه موضوع عکس شود.

– مطمئن شوید که لینک شکسته‌ای در سایت خود ندارید. لینک شکسته (Broken Link) به لینک‌هایی گفته می‌شود که کاربر را به یک صفحه با پیغام خطا هدایت می‌کند.

– مطمئن شوید که تمام صفحات شما دارای تگ عنوان(title tag) و تگ توضیحات (Description Meta Tag) اختصاصی هستند.

– سلسله مراتب تگ‌های H1 تا H6 را رعایت کنید.

– حتما سایت خود را در مرورگرهای اینترنتی (browsers) مختلف امتحان کنید تا مطمئن شوید در تمامی آن‌ها به خوبی عمل می‌کند.

– مدت زمان بالا آمدن سایت را تا حد ممکن کاهش دهید. به ویژه برای کاربرانی که با اینترنت کم‌سرعت به سایت شما می‌آیند این موضوع بسیار مهم است.

– مقالات خود را برای کاربران خود بنویسید، نه برای موتورهای جستجوگر. کاربران خود را با نشان دادن مطلبی غیر از آنچه به موتور جستجوگر نشان می‌دهید، فریب ندهید (cloaking).

– ازپنهان کردن نوشته‌ها از دید کاربران که فقط برای موتورهای جستجوگر نوشته می‌شوند خودداری کنید. به عنوان نمونه استفاده کردن از سایز صفر برای فونت یا استفاده از رنگ پیش زمینه برای فونت.

– ساختار URL وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید. یک URL خوب با ساختار مناسب باعث می‌شود کاربران بتوانند سایت شما را راحت‌تر پیدا کنند.

– به خاطر داشته باشید URL در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود . پس یک URL زیبا می‌تواند کاربران را به سایت شما بیاورد.

– تا حد امکان از فایل‌های فلش در سایت خود استفاده نکنید.

” سئو ” یا بالا بردن رتبه سایت چیزیست که بعضی از دارندگان سایت‌ها و وبلاگ‌نویس‌ها به خوبی با آن آشنا نیستند یا اهمیت کمی به آن می‌دهند؛ چیزی که باعث می‌شود یک سایت یا وبلاگ علی‌رغم محتوای خوبی که دارد، نتواند به جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.

” یکی از راههای اصلی افزایش بازدیدکننده وب‌سایت ، بالا بردن رتبه‌ وب سایت‌ در موتورهای جستجوست تا کسانی که به دنبال موضوعاتی هستند که در سایت شما نیز به آن پرداخته شده بتوانند براحتی آن را درصفحات ابتدایی جستجو ببینند.

بالا بردن رتبه سایت

سئو (SEO) به روش‌هایی گفته می‌شود که وب‌مسترها استفاده می‌کنند تا رتبه سایت خود در نتایج جستجو را بالا برند و بازدید کننده بیشتری داشته باشند. ( سئو = روش بالا بردن رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو ) در حال حاضر روش‌های پیچیده و پرهزینه‌ای برای این کار استفاده می‌شود.

ولی روش‌های ساده‌تری هم وجود دارند. گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی دنیا که حدود 70 درصد از بازار جستجوی اینترنتی دنیا را در اختیار دارد توصیه‌هایی به وب‌مسترها می‌کند که هرچند ساده هستند ولی در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید کیفیت سایت خود را بالا برید و رتبه آن در جستجو را تا مقدار زیادی افزایش دهید.



استفاده از نقشه سایت (site map)

نقشه سایت فهرستی از صفحات قابل دسترس برای کاربران و موتورهای جستجوگر است که به وسیله آن کار موتورهای جستجوگر را برای پیداکردن صفحات سایت آسان‌تر خواهید کرد. برای ساختن این فایل کافیست عبارت Create site map را در گوگل جستجو کنید. سایت‌های زیادی هستند که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می‌دهند. این فایل را با فرمتXML در Google webmaster tools و Bing webmaster وارد کنید.

توجه داشته باشید نقشه سایت خود را باید به صورت فرمت HTML در اختیار کاربران وبسایت خود بگذارید. در صورتی که نقشه سایت شما حاوی تعداد زیادی لینک است آن را به چند صفحه کوچک‌تر تقسیم کنید.

استفاده از فایل robots.txt

حتما از قابلیت‌های فایل robots.txt استفاده کنید. این فایل به موتورهای جستجوگر می‌گوید تا کدام صفحه‌های سایت شما را جستجو و کدام را نباید جستجو کنند. مطمئن شوید به وسیله این فایل تمام صفحه‌هایی را که نمی‌خواهید در معرض دید موتور جستجو قراردهید بسته‌اید. برای ساختن این فایل می‌توانید عبارت create robots.txt tool را در گوگل جستجو کنید. بعد از اتمام ساخت این فایل باید آن را در هاست (Host) وب‌سایت خود قراردهید.

به طور کلی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحه‌هایی که ارزش محتوایی چندانی ندارند قطع کنید. به عنوان مثال یکی از فایل‌هایی که باید دسترسی موتورهای جستجوگر را به وسیله آن ببندید تبلیغات روی وب‌سایت شماست که می‌تواند اثر منفی روی رتبه شما بگذارد.

توجه کنید که این فایل نمی‌تواند جلوی دسترسی موتورهای جستجوگر را به صفحات بگیرد و فقط به عنوان یک راهنما عمل می‌کند. با این حال جستجوگرهای بزرگ مانند گوگل و بینگ از این دستورالعمل به طور کامل پیروی می‌کنند.

در پایان توجه داشته باشید که فرایند تغییرات در سئو طولانی و تدریجی است و به صبر و حوصله و کار مداوم نیاز دارد. در پست‌های بعدی وبلاگ آپانت ، نکته‌های بیشتری را با شما در میان خواهم گذاشت.


*توجه *توجه برای دانلود فایل مورد نظر خود پس از کلیک بر روی لینک *...برای دانلود اینجا کلیک کنید...*؛لطفا 15 ثانیه صبر کنید و بعد بر روی رد کردن تبلیغ کلیک کنید،سپس لینک دانلود رایگان ظاهر خواهد شد* ایران مرجع پارسی بلاگ
94/5/4
6:13 عصر

چگونه کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم

توسط ایران مرجع مرجعی کامل از علوم مختلف ایران مرکز دانلود رایگان کتاب راهنمای انتخاب کلمات کلیدی مناسب

چگونه کلمات کلیدی مناسب انتخاب کنیم؟

به نکات زیر برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب توجه فرمایید :

- کلمه کلیدی را دقیقا مرتبط با سایت و موضوع تبلیغتان انتخاب کنید. تبلیغ با استفاده از کلمه کلیدی نا مرتبط اصلا توصیه نمی شود زیرا تنها باعث افزایش هزینه شما می گردد و نتیجه ای در بر ندارد.

- از انتخاب کلمه کلیدی عمومی اجتناب کنید زیرا وقتی کاربر این کلمه کلیدی را سرچ کند و به دلیل عدم ارتباط تبلیغ شما با کلمه سرچ شده بر روی تبلیغ شما کلیک نکند به مرور زمان نسبت نمایش به کلیک شما کاهش می یابد و آن کلمه احتیاج به افزایش هزینه کلیک پیدا میکند

- کلمات خیلی تخصصی را انتخاب نکنید طوری که به ذهن کاربر نرسد

- عبارات کلیدی خود را دو یا سه کلمه ای انتخاب کنید . عبارات تک کلمه ای ممکن است توسط کسانی که برای موردی غیر از موضوعات شما در حال جستجو اند سرچ شود همچنین عبارات طولانی ممکن است اصلا سرچ نشوند کلا عباراتی که با کمترین تعداد کلمه بتوانند محصول یا سرویس شما را مشخص کنند عبارات مناسبی اند

- بهتر است از کلمات ترکیبی استفاده کنید تا تک کلمه ای (نکته این که کلمات ترکیبی یک کلید واژه محسوب میشود)(مثلا “فروش سریال” یک کلید واژه می باشد)

- احتیاجی نیست که طوری کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید که نمایشتان زیاد شود زیرا باعث می شود تبلیغ شما کلیک هرز بخورد و از اعتبارتان کم شود بهتر است تمرکزتان را روی مشتریانتان و آن محصولی که می خواهید تبلیغ کنید قرار دهید زیرا کسانی که به این وسیله وارد سایتتان می شوند مشتریانتان هستند

- تعداد کلمه کلیدی خود را کم و حداکثر 20 کلید واژه انتخاب نمایید زیرا تعداد زیاد کلمه کلیدی باعث ورود کاربران نامرتبط می شود

- کلمه کلیدی شما حتما باید در صفحه ای که تبلیغ شما به آن متصل می باشد وجود داشته باشد در این حالت هزینه تبلیغ شما به شدت کاهش می یابد (در صورتی که در صفحه تبلیغ شما وجود نداشته باشد و در صفحات دیگر سایت شما وجود داشته باشد گوگل آنرا بررسی نمی نماید)

- شما باید کلمه کلیدی خود را طوری انتخاب نمایید که تعداد بیشتری از کاربرانی که آن کلمه را جستجو می کنند روی تبلیغ شما کلیک نمایند در این حالت نتیجه تبلیغ شما بسیار بهتر خواهد بود . پس از انتخاب کلمات عمومی و یا نامرتبط جدا پرهیز کنید

- بصورت معمول حتما باید کلمات فارسی و یا ترکیب فارسی استفاده نمایید و از استفاده از کلمات خالص انگلیسی خودداری نمایید. زیرا هنگامی که کاربر مثلا کلمه اتومبیل را جستجو می نماید به دنبا یک وب سایت فارسی زبان و یا ایرانی می گردد که در مورد اتومبیل مطلب ارائه نموده و یا فروشنده اتومبیل است اما هنگامی که کاربر فارسی زیان و یا ایرانی به جای کلمه فارسی کلمه automobile را جستجو می نماید پس حتما به دنبال یک سایت غیر فارسی زبان و یا خارجی بوده است که این کلمه را به انگلیسی جستجو نموده است پس انتظار سایت شما که یک سایت فارسی زبان و یا ایرانی می باشد را ندارد پس این کاربر یک کاربر خوب و یا مشتری بلقوه شما نخواهد بود پس لازم نیست بر روی آن سرمایه گزاری نمایید و بهتر است همیشه کلمات شما فارسی یا ترکیبی از فارسی مانند مثال بالا باشد زیرا هنگامی که فردی این کلمه و یا عبارت را جستجو می نماید به دنبال یک سایت فارسی زبان یا ایرانی می گردد پس این کاربر جستجو کننده می تواند یک کاربر خوب یا مشتری بلقوه شما باشد.

- اگر کلمه کلیدی شما جزئی از عبارت سرچ شده کاربر باشد ولی تطابق عینی نداشته باشد باز هم گوگل لینک شما را به وی نشان خواهد داد . مثلا اگر کلمه کلیدی شما ” خودکار بیک” باشد و کاربر “خودکار آبی بیک” را سرچ کند لینک شما را می بیند

- تعداد کلمه کلیدی بیشتر نشان دهنده بازخورد بهتر نیست کافیست از کلماتی استفاده کنید که کاربر آنها را سرچ می کند و دقیقا مربوط به تبلیغ شماست و تمرکزتان را روی مشتریانتان قرار دهید و این کار باعث می شود که شما مدیریتتان روی تبلیغ آسانتر و بهینه تر شود و همجنین موجب می شود در کل وضعیت تبلیغتان بهتر شود مثلا در مورد یک موضوع لزومی ندارد حتما 20 کلمه کلیدی بدهید

مثالهایی از چند کلمه کلیدی مناسب و نامناسب

خرید (نامناسب) به دلیل عمومی بودن

سریال (نامناسب) به دلیل عمومی بودن

خرید سریال (مناسب)

فروش انواع سریالهای ایرانی و خارجی (نامناسب) به دلیل طولانی بودن

Ielts (نامناسب) به دلیل لاتین بودن کامل

آزمون ielts (مناسب)

اس ام اس (نامناسب برای تبلیغ مربوط به فروش سریال) به دلیل نامربوط بودن به تبلیغ


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
360 ?±U†?¯
فروشگاه محصولات
فروشگاه کارت شارژ